dimecres, 11 de març del 2015

Aquesta nit, equador i Hornos

Després dels passos successius del We Are Water i el One Planet, One Ocean & Pharmaton la nit de dissabte a diumenge, la flota de la Barcelona World Race té ja cinc vaixells a l'Atlàntic. Per al Renault Captur, la promesa d'acabar amb el Pacífic aviat es precisa.


A 390 milles de la punta més austral del continent americà, el Renault Captur podria avançar ràpid cap a la seva cita amb el cap d'Hornos, però la pala del timó d'estribord defectuosa els obliga a aixecar el peu de l'accelerador. D'aquí que s'esperi a l'equip franc alemany a les portes de l'Atlàntic durant la matinada de dilluns a dimarts. Serà la primera vegada per a Riechers, i per als dos serà un alleujament poder començar a remuntar cap a condicions més benèvoles.
Un sentiment que també coneix Spirit of Hungary, que per fi va sortir de l'anticicló que l'havia atrapat durant uns dies al límit de la zona d'exclusió antàrtica. Nandor Fa i Conrad Colman naveguen ara amb un règim de vents de l'Oest i en menys d'una setmana arribarien a Hornos.
A l'Atlàntic, 220 milles separen ara el Neutrogena del GAES Centros Auditivos, encara frenat pels vents lleugers del sistema anticiclònic, mentre el Cheminées Poujoulat navega directe cap al Nord amb alisis moderats i segueix guanyant terreny als seus perseguidors. Aquest matí Bernard Stamm i Jean Le Cam haurien de començar a alentir abans d'entrar a l'hemisferi nord aquesta nit, quasi en el mateix moment en què el Renault Captur hauria d'entrar a l'Atlàntic...

Noticia publicada el dia 5 de març de 2015




El One Planet, One Ocean & Pharmaton torna a l'Atlàntic

El One Planet, One Ocean & Pharmaton ha creuat la longitud del cap d'Hornos (67º 17’ 35 W) a les 03:01 UTC (04:01 a Barcelona, 00:01 a Xile). Aleix Gelabert i Didac Costa han invertit 66 dies, 15 hores i 01 minuts des de la sortida de Barcelona el 31 de desembre.


Gelabert i Costa, de 37 i 34 anys, marquen una important fita en la seva trajectòria esportiva, després de les experiències de tots dos en la Mini Transat i d'Aleix com a equip de terra del GAES Centros Auditivos en l'anterior edició de la Barcelona World Race. Tots dos han aparcat per un temps les seves respectives carreres professionals per assolir el seu somni oceànic. Competint a bord del vaixell amb més història de la regata, avarat en 2000, el duo català s'ha mostrat molt consistent en tots els trams de la volta al món fins ara.
Ahir de matí, Costa va explicar que el One Planet, One Ocean & Pharmaton arriba a aquest important punt de la regata en bona forma: “El vaixell està bé. No té cap problema significatiu. Nosaltres, sí que és cert que estem més cansats, però estem bé i continuarem a aquest ritme”.
Per la seva banda, Gelabert va reconèixer que creuar el cap d'Hornos seria un gran moment per a ell: “Hornos és el cap més important dins del món de la vela. Ha costat molt durant segles passar aquest cap navegant a vela, i continua costant”.
Gelabert i Costa han passat el cap d'Hornos amb uns 8 nusos de vent del nord i condicions gens senzilles.
El One Planet, One Ocean & Pharmaton ha estat doncs el cinquè vaixell de la Barcelona World Race que abandona el Pacífic i torna a l'Atlàntic, passant a només 4 hores i 55 minuts del quart, el We Are Water de Bruno i Willy Garcia, que ha passat a les 22:06 UTC del 7 de març.

Noticia publicada el día 8 de març del 2015     Signat: Dídac

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada